معرفی کتاب شهر شاد – اثر چارلز مونت گومری

کتاب شهر شاد: دگرگون کردن زندگی ما از طریق طراحی شهری (Happy City: Transforming Our Lives Through Urban Design)

 

کتاب شهر شاد توسط نویسنده کانادایی چارلز مونت گومری (Charles Montgomery) در 2013 نوشته شده است. با جمع آوری ابعدادی از روان شناسی تربیتی و انظباط و برنامه ریزی شهری و همچنین تجربیات اجتماعی شخصی مونت گومری، این کتاب شیوه ای که ما در شهر های خود بر اساس آن رفتار می کنیم، فکر می کنیم و به عنوان یک فرد در جامعه عکس العمل نشان می دهیم را نشان میدهد. مونت گومری استدلال می کند که یک شهر شاد؛ یک شهر سبز و یک شهر با هوای پاک در یک رتبه هستند و ما می توانیم برای ساختن آن کمک کنیم.

مونت گومری می گوید این کتاب درمورد “مشاهده خیابان های شهر، مراکز و همچنین سیستم های پویایی به عنوان زیرساخت های احساسی که می توانند بر روی شادی و سلامت شهروندان تاثیر بگذارد” است. از استاکتون، کالیفرنیا تا بوگوتا کلمبیا، مونت گومری در مورد چالش هایی که شهرها با ان روبرو هستند و راه حل های نوآورانه در سراسر جهان به منظور تقویت جامعه شهری بحث می کند.

کتاب شهر شاد فینالیست برای جایزه ی  بیشاپ کوهن  برای نوشته های سیاسی و جایزه ی چارلز تیلور برای نوشته های غیر داستانی  و برنده ی جایزه ی کتاب املاک رابرت  بود. همچنین نامزد دریافت جایزه هیلاری وستون در 2014 برای بخش نوشته های غیر تخیلی بود.

کتاب شهر شاد شامل سیزده فصل و یک بخش پایانی می باشد.فصل های کتاب به صورت زیر بیان شده است:

  1. شهردار شاد
  2. شهر همیشه یک پروژه شاد بوده است
  3. صحنه اجتماعی
  4. چگونه ما به این جا رسیدیم
  5. اشتباه گرفتن
  6. چگونه نزدیک تر شویم
  7. مقررات
  8. جابجایی چه حسی دارد و چرا احساس بهتری نمیدهد.
  9. ازادی
  10. شهر برای چه کسی است.
  11. همه چیز به یکدیگر متصل است.
  12. از هم گسیختن مجدد
  13. شهر خود را نجات دهید، خود را نجات دهید.

فصل اول: شهردار شاد

انریکه پنانسالا در شهر قدم میزند و موسسات و ساختمان ها را می بیند و گفتگو های جالبی در مورد شهر برای همگان به اشتراک میگذارد. به صورت کلی گفتگو این است که اگر نیاز های یک شهر مطابق با نیازها براورده شود همگی می توانیم شاد زندگی کنیم اما اگر ساختار شهری در مقابل نیازهای ما باشد میتواند مانع شادی ما شود.

مطالب زیر را حتما بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *