چرا مردم سبک زندگی شهری را ترجیح می دهند؟

دوازده سال از زمان رونق مسکن گذشت، زمانی که رئیس جمهور بوش اعلام کرد که داشتن یک خانه، تحقق رویای هر آمریکایی بود. اینطور به نظر می رسد که این امر دیگر رویای متولدین نسل های هزاره جدید (1982-2004) نیست، بزرگترین جمعیتی که بین سال های 1983 و 2000 متولد شده اند، کسانی که به جای رفتن به حومه های شهر به طور فزاینده ای به شهرها هجوم آوردند.

طبق گزارش مجله تایم، گزارش های سرشماری نشان می دهد که پراکندگی در شهرهای بزرگ مانند مناطق آستین و سیاتل سریع تر از سایر نقاط کشور رشد می کنند. از سال گذشته، 62 درصد از هزاره ها ترجیح می دهند به جای زندگی در جوامع فقط تخت خواب، در جوامع متنوعی زندگی کنند. خانه های ویلایی دیگر محبوب ترین مسکن ها برای زندگی نیستند، بلکه ساختمان های بلند چند طبقه و از سال 1973 با بالاترین میزان ساخت و ساز در اولویت هستند.

حتی در مناطقی که اخیرا با رشد شغل حومه ای مواجه شده اند، مانند ساحل شرقی سیاتل، آمارها نشان می دهند که ساکنان هنوز ترجیح می دهند در شهر زندگی کنند و برای رسیدن به محل کارشان روزانه رفت و آمد کنند تا به محل کارشان نزدیک باشند.

پس دقیقا چه چیزی باعث می شود که شیوه زندگی شهری بسیار جذاب باشد؟ در زیر برخی از دلایل اصلی اینکه بسیاری از مردم سبک زندگی فضای شهر بزرگ، را به شهر کوچک ترجیح می دهند آمده است.

امکان پیاده روی

ترافیک بسیار سنگین مترو، انگیزه ای کافی برای بسیاری از مردم است تا در نزدیکی مشاغل شهری خود زندگی کنند که باعث از بین رفتن رفت و آمد طولانی مدت و استرس زا می شود، یا وسایل حمل و نقل عمومی را انتخاب کنند. با حمل و نقل عمومی، خدمات تاکسی تلفنی همراه، خیابان های مناسب دوچرخه سواری و توانایی راه رفتن برای هر چیزی که نیاز دارید، وسایل نقلیه شخصی واقعا لازم نیست.

خانواده  سنت کلیر، که ژن بالک نویسنده سیاتل تایمز با آنها مصاحبه کرد، امکان پیاده روی را به عنوان یکی از کلیدی ترین اهداف خود برای زندگی در مرکز شهر، بیان کردند. در چند بلوک، آنها به رستوران های خوب، کتابفروشی های معروف و تئاترها دسترسی دارند. مهم تر از همه، بچه های زیادی در محله زندگی می کنند که بچه هایشان با آنها ارتباط برقرار می کنند.

موج شهری

آنچه که اغلب به عنوان یک راه حل موقت برای گرفتن اولین کار یا ثبات بازار کار نامطمئن آغاز می شود، به طور فزاینده ای به عنوان یک مزیت برای زندگی شهری تبدیل می شود.

کریستین سنت کریل، در حالی که در حومه ردموند کار می کند، عاشق موجی است که در منطقه مرکزی سیاتل وجود دارد و تنها او نیست که فضای شهری را دوست دارد. حتی در شهرهای کوچکتر، حس «اصالت» یک عامل جذب برای بزرگسالان جوان است، که از طریق ارتباط اجتماعی در یک جامعه متنوع لذت می برند. شهرها  مراکز فرهنگی هستند و مناطق مرکز شهر همواره یک حس منحصر به فرد را به وجود می آورند که برای افرادی که برای تجربیات بیشتر از فضای شخصی و حریم خصوصی ارزش قائل هستند، جذاب است.

امکانات شهری

در کنار موج سبک زندگی شهری، پارک های عمومی، موزه ها، تئاتر ها، هنرها و فعالیت هایی وجود دارند که گزینه های زیادی برای جوانان پر انرژی و کسانی که به بیرون رفتن علاقه دارند، ارائه می دهند. امکانات شهری در مورد فیلم های شخصی اهمیت بیشتری پیدا کرده است. همانطور که برخی تصریح کرده اند، این شهر به عنوان «اتاق نشیمن» متولدین نسل های هزاره جدید تبدیل شده است. تحقیق AIER از اوایل امسال نشان داد که فارغ التحصیلان کالج های جدید برای زندگی کردن در منطقه ای بر اساس مسکن و فاصله کار تصمیم نمی گیرند، بلکه اولویت آنها بر اساس رستوران ها، دسترسی به حمل و نقل عمومی و چشم انداز اجتماعی / شیوه زندگی آن محله است.

اولویت رشد برای زندگی کوچک

 زوج ها و خانواده هایی که ممکن است هنوز به خانه هایی در کنار جاده ها تمایل دارند، اما از شرایط فعلی وام  دلسرد شده اند، هنوز در شهر زندگی می کنند و یاد می گیرند که آن را دوست داشته باشند. فضای زندگی کمتری به معنای صرف زمان کمتری برای نگهداری است، هزینه کمتری برای پر کردن آن با اموال، و بیشتر از آن لذت بردن از بقیه زندگی که برای ارائه دارد. در حالی که کارشناسان می گویند، در نهایت این روند با مهاجرت این افراد به حومه ها برعکس می شود تا خانواده هایشان را افزایش دهند، شواهد بسیاری از خانواده های جوان با خشنودی از شیوه زندگی شهری ممکن است این پیش بینی را تغییر دهد. برای همین اکنون، ما شاهد یک انتخاب خاص برای زندگی کوچک در شهرهای بزرگ هستیم.

مطالب زیر را حتما بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *