بهترین کشور برای مهاجرت کدام است؟

واقعا بهترین کشور برای مهاجرت کدام است؟

در این نوشته تصمیم داریم که به بهترین کشور برای مهاجرت بپردازیم. در انتخاب کشور مناسب برای مهاجرت علاوه بر سلیقه شخصی و دلایل عاطفی (که این دو مورد در کنترل شما است) عوامل منطقی نیز دخیل هستند. بنا بر بررسی های انجام شده ایران جز کشورهایی هست که تمایل به مهاجرت از آن به نسبت جمعیت ساکن در آن از نرخ قابل توجهی برخوردار است. ایران به همراه ترکیه، سوریه، عربستان، پاکستان، افغانستان، چین و کشورهای آمریکای جنوبی (به جز شیلی) جز کشورهای مهاجر فرست می باشد. کشورهای اروپایی، آمریکای شمالی، استرالیا و عراق و روسیه جز کشورهای مهاجر پذیر هستند.

منبع: دانشنامه ویکی پدیا

همان طور که در تصویر بالا مشاهده می کنید کشورهای با رنگ نارنجی جز کشورهای مهاجر فرست و کشورهای با رنگ آبی مهاجر پذیر و کشورهای با رنگ سبز دارای نرج مهاجرت نزدیک به صفر هستند.

بنا بر بررسی های سایت دنیای اقتصاد در طول ۵ سال اخیر ۱ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر از ایران مهاجرت کرده اند. که متخصصان درصد قابل توجهی از این افراد را تشکیل می دهند.

اما دلایل مهاجرت (که از کلیات این نوشته خارج است) را می توان در دو قالب جادبه های مقصد و دافعه های مبدا مورد بررسی قرار داد. دلایلی مانند: بیماری و قحطی، عدم فرصت دستیابی به آرزوها، مهاجرت ناشی از تغییرات جوی، نا امنی، نبود فرصت خود شکوفایی، سختی زندگی و مشکلات اقتصادی، اختلاف طبقاتی فاحش و عدم فرصت به کارگیری تخصص از عمده دلایل مهاجرت در سطح جهان می باشند.
در بررسی دیگر مشخص شد که تنها ۲ درصد از جمعیت ایران را اتباع غیر ایرانی . و در واقع افرادی که به ایران مهاجرت کرده اند تشکیل می دهد.

بهترین کشور برای مهاجرت کدام است؟

پاسخ این سوال با توجه به وضعیت شما متفاوت می باشد. اگرکه هدف از مهاجرت ادامه تحصیل باشد می توان گزینه هایی را معرفی نمود و اگرکه هدف شما از مهاجرت کار کردن باشد ممکن است لیست کشورها متفاوت باشد. با توجه به گزارش وبسایت GoAbroad ده کشور برتر برای دانشجویانی که هدف مهاجرت دارند به ترتیب زیر است.
۱- ایتالیا
۲- اسپانیا
۳- انگلستان
۴- فرانسه
۵- آلمان
۶- استرالیا
۷- ژاپن
۸- چین
۹- آرژانتین
۱۰- کاستاریکا
اما در واقع برای دانشجویان ایرانی بهترین کشور کجاست؟ برای بررسی این موضوع به صورت خاص برای شما می توانید از طریق فرم تماس با ما، شرایط خود را با ما در میان بگذارید.
اما اگرکه هدف شما از مهاجرت فعالیت و زندگی در کشور مقصد جز تحصیل باشد، بهتر است به لیستی که توسط USNews ارائه شده است اتکا کنیم. در این لیست کشور ها به صورت زیر معرفی شده اند.
۱- دانمارک
۲- انگلستان
۳- هلند
۴- نیوزیلند
۵- چین
۶- ایتالیا
۷- اسپانیا
۸- سنگاپور
۹- ایرلند
۱۰-لوکزامبورگ
در ترتیب کشورهای زیر مولفه هایی مانند نسبت درآمد به هزینه، میزان رفاه اجتماعی و دیدگاه کشور نسبت به موضوع مهاجران لحاظ شده است.
مطالب زیر را حتما بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *